söndag 9 januari 2011

Jag har blivit sån

Under graviditeten pratade jag och min bästis mycket om det här med föräldraskap och vilken typ av mamma jag skulle bli.
Vi var också överens om hur jag inte borde bli och hon fick tillåtelse att lägga in sitt veto och ge mig en reprimand när jag gjorde något av följande:

  1. Startade en blogg.
  2. Blev överdrivet präktig och bara skrev puttinuttiga saker om mitt barn, tex på Facebook.
  3. Var så dålig på uppfostran att mitt barn blev odrägligt.
Vi kan ju konstatera att ettan är körd.
I dag tangerade jag tvåan med detta inlägg:

Genast kom varningen från min bästis via sms. Hon har så klart rätt. Det där inlägget ger ju kväljningar. Men Daisy var ju så söt att mitt hjärta smälte.
Damn! Där åkte jag dit igen.
Nu jävlar är det skärpning. Vill verkligen inte pricka in trean också.

1 kommentar:

  1. Lugn. Du kommer aldrig att pricka in trean. De andra två är oundvikliga ;)

    SvaraRadera