onsdag 19 januari 2011

Mitt nya liv

Nu när det här med ersättning fungerar (vi får anta att gårdagen inte var en engångsföreteelse) har jag funderat mycket på vad det är jag vill göra när vi kan ha barnvakt eller maken kan ta Daisy själv i en massa timmar.

  1. Gå till en bar med några kompisar, klä upp mig lite, och dricka drinkar.
  2. Gå på bio.
  3. Gå på restaurang utan bebis så jag kan ta ett glas rött utan att folk tittar snett. (Och ni som missat detta så är de nya rönen att man får dricka alkohol när man ammar. Fråga min barnmorska.)
  4. Gå på QX-galan.
Punkt nummer 4 har varit lite av ett mål för mig. Tills dess har jag haft som ambition att det här med ersättning ska fungera och jag har vågat gå ifrån Daisy några timmar och lämnat henne med barnvakt.
Nu är det drygt tre veckor kvar till galan och hoppet finns där om att detta faktiskt är genomförbart.
Jag har redan en dejt i form av Tobbe Ek. Nu måste vi båda se till att få en inbjudan också av MrR.
Sedan är det galastass på och klackarna i taket hela natten.
Jäklar vad jag ser fram emot detta.

Just förväntningarna är dock lite farliga. Minns när jag gick på QX-galan för tre år sedan (eller var det fyra?) och drog nästan direkt från Arlanda till Cirkus när jag kom hem från London. Hade jobbat 14 nätter i sträck, inte druckit en droppe på länge, var heligt trött och galet laddad.
Även då gick jag med Tobbe Ek mfl.
Minns in på småtimmarna att jag sitter under bardisken och shottar med Marie Serneholt och Måns Zelmerlöw.
Sen minns jag inte så mycket mer förrän Håkan väcker mig på badrumsgolvet hemma där jag ligger insvept i hans morgonrock. På morgonen ser jag att han ställt en hink vid sängen.

Note to self: Tokladda inte för galan nu. Detta. Får. Inte. Upprepas.

Här är vi i dimman. Måns visar sin fingerfärdighet.
Marie. Också fingerfärdig.
Också Sandra. Måns och Maries gemensamma vän som sammanförde paret.
Tror det var just denna kväll de hookade upp faktiskt.

Och så kan vi konstatera att rött läppstift inte är en hit på mig. 


1 kommentar:

  1. I år behöver du ju i alla fall inte ge alla drinkar till L. Klart ni ska komma! Tjoho vad kul!

    SvaraRadera