lördag 29 januari 2011

Insikter så här en lördagskväll

  • Väldigt många svenskar är salongsberusade on their way to redlösa just nu. Det var jag också för drygt ett år sedan. Jag saknar det.
  • Jag har använt ordet galej på sistone. Det säger en del om hur länge sedan det var jag festade.
  • Man behöver inte bara sjunga barnvisor för bebisar. De blir lika glada av Bonnie Tyler.
  • Mitt hår är inte alls fett längre. Jag kan gå med en fönad do i tre dagar.
  • Daisy hade inte bajsat på ett dygn. Det var oroväckande. När det sedan var dags för leverans ikväll… ja då sa det kaboom genom hela tjottaballongen.
  • Med bajs ända upp i nacken på bebisen är det lika bra att ta ett bad än försöka spola rent.
  • Det är fab att bada med bebis och Dove funkar ypperligt som badskum.
  • Att vänta till bebisen sover med att tänka på middag kan vara i senaste laget.
  • Att ha muskotnöt istället för kanel på risgrynsgröten är jättedumt. Rent äckligt faktiskt. 
  • Ser Jessica Alba på tv. Vill ha hennes kropp. Minns när jag var på filmpremiär i London och sprang på henne inne på damernas – då stod hon under handtorken för att få bort LP-skivorna under armarna på den svindyra klänningen. Vi är alla mänskliga.
  • Jag känner inte för att visa mig i bikini om en månad. Samtidigt, insikten om att jag inte bryr mig lika mycket längre.
  • Jag har på mig en gravidklänning ikväll.
  • Att ta ett glas rött ensam hemma i soffan medan bebisen sover är inte så dumt.
  • Ostbågar till är gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar