onsdag 5 januari 2011

Bubblan

Det är mycket snack om bubblor just nu.
Jag lever i den omtalade bebisbubblan och borde ägna mig mer åt omvärldsbevakning.
Lyssnar därför mer på radio än tidigare och i morse handlade ett inslag om det här med bostadsbubblan.
Existerar den? Kommer den att spricka?
För ett och ett halvt år sedan köpte vi vår trea i Hammarby Sjöstad. Jag och L gick på visningen för maken jobbade. Jag blev helt såld.
Efter en hetsig budgivning blev lägenheten vår och när vi skrev på papprena såg maken lägenheten för första gången.
Han gick alltså med på att köpa den i stort sett osedd.
Snacka om att han litade på mitt omdöme.
I bland kommer ångesten över oss hur många millar man lagt på dessa kvadratmeter.
Var det en bra investering liksom?
Och så publicerades den här artikeln i Dagens Industri strax före jul:

Ser ni lägenheten uppe till höger på bilden?
Det är vår lägenhet.

När tvivlen kommer upprepar maken mantrat: Läget, läget, läget.
Den där tillfälliga ångesten brukar också försvinna när vi tänker på att vi kan ligga i hängmattan så här om somrarna:

Här i hängmattan sov jag, på allvar, vissa tidiga morgnar i somras
när det inte gick att ligga bekvämt i sängen pga megamagen.

Och nere på kajen har vi utsikt över kyrkan där vi gifte oss
och där Daisy ska döpas.

En morgon när jag gick till BVC med Daisy såg det ut så här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar