onsdag 22 juni 2011

Packåsna

Ni som är trogna bloggföljare är väl bekanta med min packångest i allmänhet och oförmåga att packa lätt i synnerhet.
Ni kan ju tänka er mitt mentala tillstånd nu då jag först ska packa för midsommar OCH fem veckors semester.
Det hänger så mycket tvätt, ligger så många Ikea-kassar med babyprylar, resväskor, klädhögar och listor överallt i lägenheten just nu att jag får andnöd.
Hetsåt chips för en stund i ren frustration.
Den här packångesten är inte sund någonstans. Jag borde gå sån där kurs där man möter sina största fasor för att bota rädslan, typ kela med spindlar när man lider av spindelfobi.
Den här kursen lär dock bli oerhört tråkig:
1. Packa.
2. Packa upp.
3. Packa om.

Håkan har sett mig irra omkring planlöst och mumla för mig själv. Han har gång på gång frågat om han kan hjälpa till med något men det kommer inte på fråga.
Det enda som skulle kunna ge mig mer packpanik är att låta min man packa allt. Oh the horror!
Jag är faan sjuk i huvudet.
Till slut gav han upp i alla fall och gick och la sig halv tio (!). Han var faktiskt förkyld...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar