torsdag 30 juni 2011

Äppelkriget

Jag funderade en stund på om jag skulle skriva det här inlägget. Om det blev för privat. Men jag är ju frispråkig så ni bloggläsare som träffar mig IRL hade nog fått höra detta förr eller senare ändå.
Så fuck it!

Innan jag fick barn var jag väldigt orolig för hur min kropp i allmänhet skulle förändras och brösten i synnerhet.
Jag såg framför mig att de skulle bli som två äpplen i varsin matkasse. Under amningen blev aldrig mina äpplen överdrivet stora. Och när jag slutade amma var det två sorgliga små degiga saker kvar. Jag sörjde faktiskt.
Nu är det drygt två månader sedan jag slutade amma och jag har gjort en spektakulär upptäckt. Mina välformade äpplen är tillbaka. Kanske inte lika stora som tidigare men intakta. Jag klarar fortfarande penntricket (dvs att lägga en penna under bröstet och den sitter inte kvar) och äpplena är inte degiga som äppelmos längre utan som ett par perfekta Golden Delicious.

Det firar jag med den här låten:

3 kommentarer:

  1. Pix or it didn't happen.

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha, f-n vilket bra inlägg! Kan liksom inte sluta skratta. Ska bli spännande att se hur "det blir" efter Moas hängande, hon hänger ju liksom där fortfarande ibland. /Linda

    SvaraRadera
  3. Haha, tack Linda! Here's for hoping så kanske vi kan sjunga Sing Hallelujah tillsammans i slutet av sommaren.

    Och du Jocke, bildbevis är inte aktuellt. Detta är en mammablogg om du nu fått för dig något annat.

    SvaraRadera