tisdag 7 juni 2011

Fotsvett kan faktiskt lukta gott

Hade dock i kokt falukorv också och struntade i vitlöken. Daisy är den enda jag känner som aldrig har dålig andedräkt så jag tänkte att det vore ju dumt att förstöra den egenskapen.
Hon är dessutom den enda jag vet vars fotsvett luktar gott (vem anade det förresten, att bebisar tydligen kan ha fotsvett? Eller är det bara min bebis? Brås på sin pappa i så fall, fast hans luktar inte smultron).
I alla fall, Daisy gillade pasta med broccoli och korv väldigt mycket.
Känner mig annars lite blåst som köpte den där boken. Recepten är ju inte raketforskning direkt, utan mer så här:
Koka pasta och broccoli, spara lite av kokvattnet och häll över, mosa med en gaffel, strila över olivolja. Klart!
Kanske inte värt 270 spänn…

Kommer ändå bli spännande det här och se vad det blir för leverans i blöjan i morgon med tanke på att majskorn hittills kommit ut intakta och köttbullar kommer ut i en smet som luktar just köttbullar (in a non good way).
Tror det blir nåt grönt nu.
Det är lite som ett lotteri där högsta vinsten alltid är… skit.

Grönt är skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar