torsdag 9 juni 2011

Vi sjöng också om studentens lyckliga dar

Vi bor i samma stad och jobbar ett stenkast ifrån varandra, ändå ses vi alldeles för sällan.
I dag tog vi i alla fall en lunch, Eva och jag, och hon fick träffa Daisy för första gången. Daisy fick två böcker varav pekboken med vilda djur hon genast satte de två tänderna i.
We go way back Eva och jag. Hon var en av de första vännerna jag fick när flyttlasset gick från värmlandsskogarna till skogen i Väsby (vi var scouter på den tiden haha).

Medan vi gick Hamngatan upp möttes vi av flak efter flak med studenter som brölade och vrålade.
Jag och Eva mindes tillbaka på en och annan (rätt många) studentfester där vi släntrade hem när det ljusnat och fåglarna kvittrade.
Det kändes som i går.
Körde lite huvudräkning.
Det var 16 år sedan.
En tonåring sen.
Ouch!

Och när jag gick där med barnvagnen tänkte jag att shit vad jag är gammal i deras ögon, studenternas alltså.
Jag är vuxen.
Ouch!

Daisy och Eva och en uteservering.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar