måndag 13 juni 2011

En helg att leva på länge

Okej, ni kanske tror att jag skiter pengar.
Så är det inte.
Tyvärr.

Men den här helgen har ju faktiskt varit magisk. Behandlingen på Nynäs Havsbad i fredags finansierades av ett presentkort jag fick förra sommaren. Jag och Håkan tillbringade en helg där när jag var höggravid och jag tog en massa behandlingar (de som gick i det tillståndet) men presentkortet var så sockrat att det fanns deg kvar.
Det tackade jag för i i fredags.

Och i går checkade vi alltså in på Yasuragi Hasseludden som var min bröllopspresent till Håkan. Han har varit lite skeptisk till detta, tyckte att jag lagt för mycket pengar på en present när jag bara har föräldrapenning.
Men nu… not so skeptic anymore.
Det här stället var det bästa spa jag någonsin varit på. Lite flummigt tyckte jag till en början att gå runt i en badrock (yukata) hela tiden och ha en rund korg som handväska. Men jisses, vad gött det var att inte behöva bry sig om vad man skulle ha på sig eller hur man såg ut. Man satt liksom i pyjamas och åt i restaurangen kändes det som.
Och alla fick en likadan baddräkt eller badbyxor. Det var lite som att alla var blå smurfar. Fast i Japan.

Och den där ansiktsbehandlingen jag fick i går med CoffeBerry var magic dust för min hy. Det där såret som alltså inte är munherpes syns knappt längre.

Dessutom fanns det något slags vilostolar som rörde sig som vågor som man skulle ta en powernap i på 20 minuter. Jag och Håkan körde dubbeldos.

Och så fanns det värma källor. Och så fanns det en skön bassäng. Och så fanns det färsk frukt. Och grönt te. Alltså ni hör ju… jag låter som att jag är frälst och börjat tala i tungor.

Så kom vi hem och Daisy hade ju haft det toppen med mormor och inte saknat oss alls. Så då övervägde vi att vända om och checka in igen och sitta på det där soldäcket och läsa en bok.

Men det sa plånboken nej till. Eller som killen i receptionen sa vid utcheckningen:
– Stämmer notan?
– Ja, svarade jag.
– Ja, tyvärr va?
Gött.
Min handväska. 
Jag vid middagen.

Håkan demonstrerar var fickorna är på yukatan, dvs i armarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar