fredag 30 maj 2014

Våfflor? Våfflor?

Det gäller att aktivera en superaktiv treochetthalvtåring dessa lediga dagar. Igår hade vi play date med delar av min gamla mammagrupp. Daisy var väldigt pepp inför detta. 
Följande konversation utspelade sig:
- Nu ska vi åka till Melvin. Då får du leka med Melvin och Moa och äta våfflor. 
- Ja, jippie! Jag älskar våfflor. Hundar gillar också våfflor. 
- Gillar hundar våfflor? 
- Ja. 
- Jaha, du menar tofflor?
- Ja! Jag älskar tofflor. Jag ska äta tofflor med Melvin, Moa och hundarna. 

Medan barnen åt tofflor, förlåt våfflor menar jag, med jordgubbar och grädde fick vi mammor våfflor med avokado, röd lök, gräddfil och löjrom. Så gott att jag nog gick upp fem kilo bara av en lunch.
Det är nu man märker att jag slutat amma...


Alla fingrar i grädden.


Mumma.


Efter maten lekte Moa och Daisy doktor.


Moa var en duktig patient.


Och efter att de cyklat upp och ner för gatan var det fruktstund och chokladbollar.

Tack Linda och Gazal för en härlig förmiddag!


 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar