torsdag 8 maj 2014

Funkar det där tricket med tändstickor på ögonlocken?

Det har varit en kämpig natt med hungriga tvillingar och kissnödiga treåringar. Det märktes imorse när Daisy skulle väcka mig efter att Håkan tagit morgonpasset som började 05:20. Då hade jag ammat Siri sedan 04:45 sista gången. 
Daisy kommer in i sovrummet strax efter sju. Tänder alla lampor.
Gaaah!
Jag fortsätter sova.
Hon börjar hoppa i sängen och ropar "Vakna! Vakna!" 
Gaaah!
Jag fortsätter sova.
Hon börjar tvångsöppna mina ögonlock.
Gaaah!
Jag somnar om.
Hon säger att jag ska stänga munnen och hänger över mig en centimeter från mitt ansikte.
Gaah!
Jag somnar om.
Munnen öppnas direkt.
"Stäng munnen mamma!"
Gaaah!
Jag somnar om.
Munnen öppnas direkt.
"Stäng munnen mamma!"
Samma procedur upprepas tio gånger.
Jag går upp. Sätter mig i fåtöljen med Daisy i knät och tvillingarna på golvet framför mig. Fåret Shaun är på tv. Plötsligt faller mitt huvud fram och jag vaknar med ett ryck.
Jag hade somnat om.
Hej ovärdiga torsdagsmorgon!
Nu fortsätter den med ett sjukhusbesök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar