söndag 25 maj 2014

Låt det bara bli måndag tack!


Den här dagen har varit som en enda lång käftsmäll.
På Nyhetsmorgon hyllade tittarna sina mammor.
Jag har ingen mamma.
I sociala medier har det östs kärlek till alla mödrar.
Jag har ingen mamma.
I alla affärer har det basunerats ut att man ska köpa present till sin mamma.
Jag har ingen mamma.

Det här är min första Mors dag som trebarnsmamma.
Det är också min första Mors dag utan min mamma.
Det har känts så tomt. Det har gjort så ont. Och jag har varit så oerhört ledsen.
Jag fick present av Håkan. Daisy plockade blommor till mig.
Jag grät och tänkte jag har ingen mamma att ge blommor till.
Jag orkade inte ens åka till minneslunden.
Jag har stått upp, jag har pratat med grannar, jag har röstat, jag har tagit hand om mina barn.
Men inom mig har jag bara burit på en stor saknad.
Jag har ingen mamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar