torsdag 8 maj 2014

Har lite fjärilar i magen - och tungt bagage

Imorgon händer det. Det som min psykolog förordat länge nu, som Håkan påhejat och som jag längtat efter men ändå våndats för.
Jag ska resa bort. Alldeles själv. Utan barn.
Inte speciellt långt men ändå. Jag ska till Köpenhamn över helgen och hela mitt posse av nära vänner är där. Det ska bli fantastiskt roligt och alldeles underbart. Men jag kommer längta ihjäl mig efter barnen. Mina bröst kommer ömma av längtan också.
Jag har trappat ner på amningen rejält men ammar på nätterna fortfarande. Därför var jag på neo på Danderyds sjukhus idag och hyrde en bröstpump. Trodde det skulle vara en enkel sak.
Jag trodde fel.
Sköterskan kom med den här väskan, som om det vore någon superhemlig mackapär i Mission Impossible.
Jag kommer behöva betala övervikt för den här. Den behöver en egen bagagetag. Jag hoppas att mina bröst kommer att tacka mig för detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar