söndag 18 maj 2014

En fem plus-dag

Den här dagen alltså får dubbla high five. Jag har hunnit så mycket. Inte så konstigt kanske med tanke på att jag varit vaken sedan klockan fem. Herregud, dagen blir ju oändligt lång. 
Och så himla mycket har jag egentligen inte hunnit med men bara att inse att man har en trädgård att sitta och beundra tar ju både tid och kraft. 
Men imorse spelade jag oändligt många spel med Daisy. Ändå frågade hon ungefär var femte minut om hon fick gå in till grannen Elin och leka. Jag förklarade att de nog inte var vakna 06:15 en lördag. Detta argument bet inte riktigt på treåringen. 
Tvillingarna tränade armmuskler och krypteknik medan jag kokade nappar och flaskor. 



Vid lunch åkte Daisy till Melvin på playdate (utan oss päron. En milstolpe faktiskt). Fast Melvins fina mamma var ju där så klart. Någon måtta får det vara. 
Under tiden härjade Håkan i trädgården medan jag och Linda åkte på babysimevent med tvillingarna. Mer om det imorgon. 





Sedan satt jag på altanen och jäste (läs: fixade naglarna och läste inredningstidningar) medan alla barnen sov och maken handlade. 





Sedan planterade vi lite frön och tvillingarna fick känna på gräs för första gången. 






När de somnat grillade vi och hade givande samtal med Daisy (på riktigt!) och kvällen avslutades med Game of Thrones. 


Jag sa ju det!


En fem plus-dag helt enkelt.




 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar