lördag 31 maj 2014

Pyttisar

I går åkte hela familjen till våra gamla hoods kring Sjöstan och hängde i Sickla Köpkvarter. Medan Daisy och Håkan sprang några mil på Andys Lekland skrattade jag med Marcus. Han kan vara dne bästa barnvakten ever, det har jag ju berättat tidigare, eftersom han är utbildad sjuksköterska specialintiktad på för tidigt födda barn. Han jobbar på neonatalavdelningen och räddar liv varje dag. Vilken hjälte va? Tvillingarna och Daisy älskar honom och en mer barnkär kille får man leta efter.



Dessutom är han hysteriskt rolig. Jag skrattade så mycket att jag fick kramp i käkarna och träningsvärk i magen (hej otränade degklump!).


Men det stannar inte där. Han är dessutom otroligt kreativ och hans kreativitet och humor har nu mynnat ut i Pyttisarna. Kolla in dem här på Tumblr Make Peas Not War. Dessa sjukt roliga illustrationer har han nu gjort vykort av. Jag fick några exemplar igår. Någon skön butik borde börja sälja dessa. Marcus Jarl och Pyttisar, lägg detta på minnet folks!






 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar