lördag 1 mars 2014

Ville bara ha en tvilling

Hörde ni om nyheten häromdagen om pappan som inte ville ha tvillingar?
Kvinnan inseminerades och det är fortfarande kanske lite oklart om han visste om det men på andra och tredje försöket inseminerades två ägg. Det blev tvillingar. Men pappan har nu kommit på att han inte ville ha två barn och vill avsäga sig faderskapet till den ena tvillingen. Kanske insåg han att det var rätt kämpigt att ha tvillingar. Men allvarligt, vilket stolpskott. Klart det är jobbigt att ha två spädbarn, fråga mig som knappt har sovit den här veckan och däckade i min egen säng imorse när Håkan tog alla tre barnen med sig ner på nedervåningen.
Men jag böev så upprörd när jag hörde detta på Ekot i torsdags. Nu förlorade han i tingsrätten och det fanns inget prejudikat att luta sig mot just för att fallet var så unikt. Tacka faan för det. Men mannen kommer eventuellt överklaga och ta fallet vidare till hovrätten. Det är alltså han mot tvillingarna, mamman är kallad som vittne.
Den stora frågan här är hur han ska förklara detta för barnen när de blir äldre. Typ: "Dig ville jag ha men inte dig. Så jag singlade slant, valde den som kom först eller gjorde ole dole doff. Hur som helst, jag ville bara ha en av er men förlorade i rätten så nu är jag fast med er båda."
Stackars barn.

2 kommentarer:

  1. Fullkomligt galet. Tänk om de nu hade blivit gravida på vanligt sätt, hade han sagt samma då? Idiot

    SvaraRadera
  2. Ja, idiot är bara förnamnet.

    SvaraRadera