lördag 8 mars 2014

Tvillingar har ett speciellt band

Med tvillingar får jag ofta höra den här harangen från bekanta, vänner och okända "vad häftigt med tvillingar. Och jobbigt. Men de kommer ju alltid att ha glädje av varandra."
Den börjar bli lite uttjatad den harangen men det ligger något i det. En annan tvillingmamma jag pratat med beskrev det så fint. Man letar hela livet efter sin själsfrände, den som alltid kommer förstå en och skydda en. Men tvillingar behöver inte söka den tryggheten i en framtida partner för de har det sedan födseln i sin tvilling. Tvillingmamman beskrev det som att hennes söner hade en inbyggd självsäkerhet som var imponerande och ingav dem ett lugn som andra barn sällan har. Jag tycker det låter fint. Jag ser på Lily och Siri att de har något speciellt. De är ovanligt lugna och harmoniska bebisar och de gillar att hålla varandra i handen och känna syrrans närhet.
De kommer alltid att ha varandra.





1 kommentar:

  1. Jag kan bara skriva under på det! Från en som vet hur värdefullt det är att ha en enäggstvillingsyster. :-) Kram Ellinor

    SvaraRadera