söndag 23 mars 2014

Att ångra ett återköp

Den här fantastiskt fina tunikan har varit i min ägo.
Imperfekt. Inte presens.
Jag lyckades haffa den från Kate Hudsons kollektion för Lindex. Ett exemplar kvar, i min storlek dessutom, och jag var så glad. Fen var ju perfekt till semesterresan. Men så provade jag den hemma och tyckte att den där resåren satt väldigt osmickrande rakt över min fläbbmage. Så jag lämnade tillbaka tunikan. Nu kan jag inte tänka på någonting annat än att jag vill ha den.
Jag är fanimej dum i huvudet.
En klok man (!) jag känner brukar säga: "Man ångrar aldrig ett plagg man köpt, man ångrar bara det man inte har köpt."

Jag kan lägga till att man även ångrar det man köpt men returnerar.


Snälla trösta mig nu och säg att den är ful alternativt att jag aldrig skulle ha använt den ändå pga fläbbmage.

1 kommentar:

  1. Hiskeligt ful tunika. Tur att du lämnade tillbaka den. Du hade sett jättetjock ut i den.

    SvaraRadera