fredag 21 mars 2014

Lasse Kongo kanske kan vara präst

På grund av en rad olika omständigheter som påverkar mitt hälsotillstånd är min energi lite på sparlåga. Därför måste jag välja vad jag lägger energi på. En av sakerna jag sållat bort är att detaljplanera dopet. De mer generella sakerna som kyrka och församlingslokal har jag bokat på telefon utan att fysiskt åka och titta för jag har tänkt att alla kyrkor och församlingshem ser väl mer eller mindre likadana ut.
Big mistake.
Bihihihig mistake.
På grund av en rad omständigheter fick jag först komma och kolla idag.
Oj.
Det var som att kliva rakt in i en scen från Torsk på Tallinn.
Jag tänkte först att...
Man kanske kunde pynta över det värsta...
Men det hade inte gått och måla om allt känns ju inte helt genomförbart.
Jag fick panik.
Det erkänner jag. Så från att jag skulle ta det lite lugnt inför dopet fick jag accelerera och hitta kreativa lösningar.
Det har varit kaos.
Jag vet ännu inte hur vi tar oss igenom morgondagen. Det återstår att se.
Men bjudningen blir här hemma = väldigt mycket extra jobb och snabba lösningar som engångsartiklar.

Men tanken har slagit mig under kvällen - att köra på den där lokalen och hyra in Robert Gustafsson och Johan Rheborg för lite spex.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar