söndag 16 mars 2014

Fjäderkungens rike

Vi checkade ut från sjukstugan Daisy och jag för att åka in till stan och gå på bio. Nu är vi alla på bättringsvägen och har kunnat äta en normal måltid äntligen.
Min kompis Mia Jorpes hade bjudit in oss på premiären av Resan till Fjäderkungens rike.


Här är vi på gröna mattan.


Daisy hamnade bredvid Gustaf Hammarsten som lånar ut sin röst till en av huvudrollerna. Jag tycker dock att Daisy var lite väl nonchalant mot honom.


Där borta längs väggen står Mia. Jag vet inte om detta var en så lämplig film för oss att se just nu dock. Den handlade om döden. Om mamma kanin som dör i cancer och hamnar i Fjäderkungens rike som är både himlen och helvetet. Det var lite läskigt emellanåt och då höll Daisy för ögonen. Men filmen var ändå fin och gav mig bilder till detta hopp jag när om ett liv på andra sidan där mamma finns.


Mest spännande av allt var det att åka tunnelbana hem. Idag slog tanken mig igen: När blev hon så här stor? Hon är en liten människa nu som inte behöver vagn, blöjor och klär sig helt själv men vägrar att släppa nappen. Jag låter henne ha nappen lite till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar