onsdag 5 mars 2014

Är womance ett ord?

Är motsvarigheten till bromance en womance?
Jag har något liknande på gång i alla fall. Eller så här; jag har skaffat en ny kompis alternativt det vuxnare uttrycket en väninna.
Det är min namne och granne som också är mammaledig vars son nu börjar på Daisys förskola.
Det har visat sig att vi är väldigt lika i mångt och mycket (åsikter, intressen, stil osv) och har väldigt kul ihop. Jag gillar också att man lär sig så mycket av nya vänner. Den senaste tiden har jag till exempel börjat besöka handelsträdgårdar och lärt mig mer om blommor. Förra veckan var vi på Zetas och idag på Ulriksdals slottsträdgård. Ett smultronställe som jag lär bli stammis på. På lunchen hamnade vi dessutom vid bordet bredvid ett par med enäggstvillingar. Deras tjejer var nio månader. Fick bland annat veta att sömnbristen lär vara länge till och att göra utflykter när de börjat krypa nästan blir en omöjlighet.
Så jag får väl passa på nu. Hej Ulriksdal, vi ses snart igen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar