torsdag 6 mars 2014

Lily of the Valley

På Ulriksdals slottsträdgård köpte jag bland annat en liljekonvalj i kruka. Blev helt tårögd när jag såg den. Det var min mammas favoritblomma och alltid när liljekonvaljen slog ut på landet ringde hon och var helt lyrisk. Den här ska jag plantera ut sen i trädgården.


Jag var på föräldramöte igår på förskolan. De gick igenom hur de arbetar med olika teman, bland annat naturen. Vi fick läsa att barnen varit på utflykt och att de då pratat om att tusensköna heter Daisy på engelska. Alla barnen hade då frågat vilken blomma deras namn är. Så sött! Siri kanske blir putt när hon blir större för att hon inte fick ett blomnamn också såsom Lily och Daisy. Vi övervägde ju Iris - då hade vi haft vår alldeles egna blombukett. Nu bidde det inte så.



2 kommentarer:

  1. Hej! Ny läsare här. Vilken fin blogg. Du skriver så vackert.

    Min dotter heter också Siri och det blir ju Iris baklänges - så då är det ju ett blomnamn... Sort of... På ett lite krångligt sätt men ändå :)

    SvaraRadera
  2. Tack, vilken otroligt fin komplimang! Hoppas du fortsätter läsa.
    Vi övervägde faktiskt att döpa dem till Siri och Iris av just den anledningen :-)

    SvaraRadera