lördag 30 juli 2011

Hejdå sommar! Hej sommar!

Vi har lämnat Halmstad för den här sommaren.
Samtidigt som det ska bli otroligt skönt att komma hem efter fem veckor i resväskor är det med visst vemod.
Vi har ju så härliga vänner i Halmstad och svärisarna är faktiskt de bästa man kan önska sig.
Jag har fått tre sovmorgnar i rad. Tre nätter utan att vakna. Ändå är jag tröttare än någonsin. Det här med ackumulerad sömnbrist och behovet av att sova i kapp har nu fått ett ansikte.
Ni ska dock slippa den bilden.

I alla fall, vi lämnar Halmstad och då känns det alltid som att sommaren är slut.
Men så kom jag på att vi är lediga en hel månad till.

Då händer bl.a. detta:
1. Jag ska åka till landet (redan imorgon) för golven ska slipas och oljas hemma.
2. Vi ska på bröllopsfest.
3. Vi ska till Gotland en vecka.
4. Vi ska på morfars begravning.

Lycka och sorg men även en himla massa sol hade jag tänkt. Sommaren är inte över.

Vad jag längtar mest efter hemma:
1. Sängen
2. Min bästis
3. Soffan och framförallt tv. Har inte tittat på tv på i stort sett hela semestern
4. Vårt kylskåp. Eller rättare sagt ett kylskåp överhuvudtaget. Kylen pajade första dagen i huset vi hyrde i Tylösand så vi har haft en elektrisk kylväska. Den rymmer inte speciellt mycket om ni undrar.
5. Badkaret



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar