fredag 1 juli 2011

Die Hart

Såg ni den gamla rullen Die Hard på tv häromkvällen?
Det gjorde vi. Men innan jag återkommer till det har vi kollat på videofilmer här i stugan. Japp, video. Det var ju inte alls många år sedan man la videospelaren i källaren men nu när man tittar känns det som ett århundrade sedan. 
Man måste… wait for it… spola tillbaka filmen. Den accelererar upp innan den kör igång spolningen ordentligt. Och så försöker man ställa in text men nej just det, det gick ju inte.
Nostalgi.

Apropå nostalgi då så pratade vi mycket om gamla filmer och musik i midsomras och hur man försökte vara cool i plugget genom att ha kolla på läget.
Håkan till exempel skröt om den nya filmen Die Hart som gick på bio (men han då ännu inte sett). Han uttalade alltså Die Hard med Bruce Willis på tyska och lyckades övertyga sina kompisar om att det var en jävligt hård tysk rulle.

Min kompis L berättade att hon försökte ha musikkoll inför sina klasskamrater genom att säga att den där gruppen Inks är ju riktigt bra.
Hon menade alltså INXS.
Håkan ba:
”Men så sa jag också! Inks!”

Jag kan meddela att Håkan fortfarande sjunger ”I got my first real sex dream” i Summer of ´69 och tror på allvar att Bryan Adams sjunger så.
(Förtydligande: Det ska alltså vara ”I got my first real six-string (som i gitarr)) 

Fördelen med att ha en egen blogg är ju att jag nu kan välja att inte berätta om mina egna felsägningar i ungdomen.
Moahahaha!

Har inte ni några roliga felsägningar att dela med er av?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar