lördag 30 juli 2011

Baby on the road

Vi fasade lite för hemfärden med tanke på mardrömsresan från Österlen till Halmstad då Daisy skrek så lungorna hoppade och gjorde vinkelvolter.
Därför planerade vi bilresan noga. Vi åkte lagom till förmiddagsnapen strax efter nio och planen var sedan att köra tills hon vaknade och blev hungrig.
Vi siktade på att åtminstone nå Jönköping utan skrik, hoppades på Mjölby och drömscenariot var att hinna ända till Linköping.
Det gjorde vi.
Stannade på Ikea för att hon skulle få leka av sig.
Tänkte inte på att det är lördag, dåligt väder och lönehelg.
Man kan utan att överdriva säga att det var överjävligt mycket folk.
Men det var kanske bra för Daisy blev helt slut av allt ståhej och slocknade efter fem minuter igen i bilen.
Nu siktar vi på att hinna ända till Södertälje.

Hm, här står jag och balanserar och funderar på vad jag ska hitta på.

Den här vita saken på fyra ben ser intressant ut.

Vad är det de kallas nu igen... Stol va?

Just det ja! Men vad är det man har dom till... Klättra på?

Hm, det stämmer inte riktigt. Trots att jag har tungan rätt i mun lyckas jag inte komma upp. Ska man sitta på den? Moahaha. Glöm det.


Då tar jag rutschkanan istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar