fredag 21 oktober 2011

Lena Ph

Har glömt berätta om min torsdagskväll out of the ordinary.
Jag var på "Lena Philipssons drömshow på Cirkus” – en födelsedagspresent från min bästis som jag var där med samt MrR och snyggot i like to call Apotekaren.

Eftersom jag är en schlagernörd och med viss förkärlek till Lena Ph var ju förväntningarna höga. Och hon är ju så sjukt snygg Lena och besitter även en kompisk tajming.
Ernst Billgren hade dessutom lyckats göra en scenshow med coola effekter. Jag tror det är Bea Szenfeld som designat kläderna och de var ju snygga men absolut sexigast var Lena i svarta byxor och vitt linne. Är inte det lite kul ändå? Alla tajta fodral till trots.

Dålig bild med Lena i snyggt linne.

Jag ska också erkänna att jag fällde en tår till ”Kärleken är evig”. Det var till den låten jag och Håkan gick ut ur kyrkan när vi gifte oss.
När hon sjöng ”Drömmen om dig en gång, drömmen om dig är sann, för alltid, tillsammans” kom den där magiska känslan tillbaka.

 Kärleken är evig.

Första året jag bevakade Melodifestivalen för tidningen var när Lena Ph vann med ”Det gör ont”. En låt jag för övrigt totalt massakerat på karaoke en gång (det finns till och med på film, men bara i min dator, hoppas jag).
I showen kände jag också igen Caroline som körade med Lena. Hon brukar vara med i schlagerkören. Nu var hon gravid och råcool.
Jag fick höra ibland att jag och Caroline var lika. Vi skämtade om det på en efterfest i Globen för några år sedan och tog den här bilden:
Caroline till höger. En annan körtjej till vänster som jag också påstods vara lik. I bakgrunden en glad Christer och hans man Martin.

Okej, dravligt inlägg det här blev men kort sagt var det en grymt kul kväll i går. Och att hänga på nya hotellet Grand Central mittemot Oscarsteatern visade sig också vara en hit. Lite Paris goes New York-känsla där.
Tack bästa L, M & R för igår!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar