söndag 30 oktober 2011

Halloween-natt

Natten var en mardröm, som tagen ur en Halloween-film. Okej, något överdrivet men i babyland var den hemsk.
Daisy rubbade sina rutiner i går och sov bara en gång på dagen (i över två timmar). Därför somnade hon på fem röda vid sju-snåret.
Sweeeeet tänkte vi.
Tji tänkte hon.
Vid elva vaknade hon och grät och grät. Vi la över henne i vår säng men inget hjälpte. Sen blev hon pigg så jag var uppe med henne mellan halv ett och två. Sedan vaknade hon en gång i timmen och grät oroligt fram till klockan sex (vintertid) då Håkan gick upp med henne. Jag var rätt nöjd då med att jag bytte bort min sovmorgon i går mot idag.
Men jag vet fortfarande inte vad mardrömsnatten berodde på. Det kan vara:

  1. Kaninen. Hon famlade efter den hela tiden i natt och kastade alla andra gosedjur runt sig. Ingen dög.
  2. Att hon hade ont i magen. Leverans vid halvtvå-snåret.
  3. Att framtänderna börjar komma. De stora gaddarna är helt synliga nu.
  4. Att hon är snuvig. Med andra ord svårt att andas?
  5. Rubbade sovrutiner. Hon är alltså inte redo för att sova endast en gång på dag om hon vaknar mitt i natten och tror det är playtime.
  6. Tidsomställningen. Okejrå, det är ju inte jetlag utan bara en timme.
Eller så är det all of the above.
På dagens agenda står i alla fall att ringa runt i Globen City på jakt efter eventuell upphittad kanin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar