tisdag 4 oktober 2011

Cliff Barnes kan flyga också

Ni vet det där skräckscenariot som man hört om, sett i filmer och tänkt att det aldrig får hända mig.
Ni vet när man står och väntar vid bagagebandet och det rullar ut en trasig resväska med innehållet utfläkt för alla passagerare att se.
Och man tänker att "shit, tänk om det hände mig. Vad hemskt det skulle vara!"
Well, nu har det hänt mig.
Nästa gång ni googlar detta skräckscenario kommer ni förmodligen få upp en bild på mig.
Tröstar mig med att det inte låg några trosor på bagagebandet i alla fall.
Och att jag kommer få en ny resväska.
...

Annars är det skönt att vara hemma. Förutom att Daisy fortfarande är magsjuk (hon ligger nu byxlös och tröjlös i vagnen och sover efter en jobbig bajsincident på lunchrestaurangen och medan jag var borta har ombytet som alltid ligger i skötväskan använts och inte fyllts på med nya kläder...)
Ja just det, även Håkan och svärmor har insjuknat och ligger däckade hemma.
...

Och imorgon börjar jag jobba. Jopphejdijoppheida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar