onsdag 28 september 2011

I dag är ingen vanlig dag…

För i dag är det Daisys födelsedag.
Den började med att hon vaknade 05:43. Det vill säga exakt den tiden då hon föddes för ett år sedan. Jag var tvungen att gnugga gruset i ögonen ett par extra gånger när jag såg siffrorna på klockradion i morse. Jag gick in och buffade lite på henne, hon tog nappen och somnade om en timme till.
Jag låg och tänkte på alla de känslor som rusade genom kroppen för exakt ett år sedan. Euforin över att hon äntligen var ute, lättnaden över att den enorma smärtan försvann i samma sekund, glädjen över att hon var så perfekt och… ja minnet av att det första hon gjorde var att bajsa mig på magen.

Det ironiska är att hon gått runt hela morgonen och gnällt för att hon för en gångs skull inte lyckas bajsa och därför har magknip stackarn.

Nog skitsnackat…
Jag vet inte om det var en slump att hon vaknade just 05:43 men slumpen fortsatte spela spratt i morse. Daisy gick fram till sin bokhylla och plockade fram två böcker som hon inte brukar ta fram annars. Det var en bok som började med två födelsedagssånger – och så hennes egen bok som jag skrivit i.

Ovanligt lyckad slump eller överdrivet intelligent unge?

Sedan väckte vi pappa och det var dags att öppna paket.

Paket på sängen så klart.
Och snörena var roligast så klart.
Men en maraccas är ju aldrig fel.
Och stora paket är ju kul.
Men vad är det för nåt mamma?
Ett Teletubbies-hus!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar