fredag 22 mars 2013

Tårar

Nu är det tredje kvällen i rad då Daisy vägrar somna. Tre kvällar med tvåtimmarsläggning. I onsdags hade jag inget val eftersom Håkan var borta. I går hade jag inget val heller för den delen eftersom Daisy vägrar låta någon annan än jag få lägga henne. Ikväll hade jag heller inget val eftersom Håkan jobbar.
Jag får sådan fruktansvärd panik när Daisy vägrar somna, när jag bara ser kvällen försvinna medan jag stirrar tomt framför mig i barnrummet. Alternativt försöker dämpa de livliga diskussioner Daisy vill föra för att slippa somna.
Vad ska jag göra?
Minns tillbaka till förra våren när den där varianten av Anna Wahlgren-metoden funkade och Daisy somnade av sig själv i sitt rum. Sedan blev hon så sjuk och alla rutiner kastades omkull och vi mäktade inte med att ta fajten igen.
Men fortsätter det så här är jag beredd att ta till alla metoder som kan tänkas hjälpa.
För ikväll brast det. Kände mig så sorglig och patetisk när jag satt bredvid Daisys säng och grät.
Tårar av frustration.
Då somnade hon.

3 kommentarer:

  1. Usch, jag lider med dig! Vi, eller mest jag, har det också jobbigt med läggningarna nu. Men det brukar inte ta mer än en timme i alla fall. Vet inte om jag hade fixat två timmar. Jag hade också börjat gråta.

    SvaraRadera
  2. Tack Maria! Håller tummarna för att det går lättare ikväll. Eftersom Bossa verkar vara lika kämpig vid läggning vågar vi då hoppas på att det är en fas och att den väldigt snart går över?

    SvaraRadera