söndag 3 mars 2013

Söndag=dans


På söndagar går jag och Daisy på dans på Kulturskolan i Sjöstan. Denna klass med Funkykidz är för barn mellan 2-4 år och jag tror att Daisy är en av de yngsta. Jag skyller på det i alla fall eftersom hon har svårast att fokusera i 40 minuter och hänga med i alla rörelser. Men det går bättre och bättre för varje vecka. I dag blev hon extra förtjust i ett annat barns pappa så hon ville helst hålla honom i handen när hon dansade.
Det som är bra också är att vi har en aktivitet på söndagsmorgonen och man kommer ut lite och sedan slocknar hon på några minuter pga utmattning. Jag också nästan för den delen. För när Daisy gör annat än att dansa försöker jag kompensera hennes brist på fokus med att göra alla rörelser själv och vara en bra förebild. Blir nästan svettig ju.
 På söndagar lägger Daisy ner nappen i sin handväska och knallar till danskursen.
Här går vi.
Och här var dagens outfit på danslektionen. Eller gympa som Daisy kallar det. Allt köpt på H&M.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar