onsdag 20 mars 2013

Aaargh!

Imorse låg Daisy under en filt på soffan och sa "jag vill sova".
Ikväll började hon tidigt gnugga ögonen och säga "jag vill sova". Det bådade gott tänkte jag för en lätt läggning och en lång kväll framför mig att titta ikapp på olika serier. Just det ja, jag är ensam hemma då Håkan är på jobbgalej.
Så vid halv åtta gjorde jag välling och Daisy la sig i sängen.
Snabbspola nu fram två timmar. Två timmar!
Jag har då, i urval, hört följande meningar:

- Jag vill inte sova.
- Jag vill lägga pussel.
- Jag vill åka skidor med pappa.
- Jag har bajsat.
- Jag vill ha mer välling.
- Bit mig i foten.
- Titta spöket!
- Och monster!
- Jag har kissat!
- Är pappa på jobbet?
- Mamma, vakna. Inte sova!

Jag var så frustrerad ett tag att jag skrek inombords och ville skicka något syrligt sms till Håkan om att jag är trött på att behöva ta a-l-l-a läggningar och att han kommer ha varit borta sju kvällar på två veckor. Insåg dock sunt nog ganska snabbt att det är ju inte hans fel och inget blir bättre av att han får ett sådant unket sms av sin fru.

Så jag tog upp Daisy och la mig på soffan med henne och läste böcker. Hon fick välja fritt. Sju böcker senare, en bytt blöja och en välling till sover hon. Och jag är väldigt redo att göra detsamma.

3 kommentarer:

  1. Haha! Tack för morgonens underhållning :) Och bra att du bloggar här igen #renlathet #bloglovi

    SvaraRadera
  2. Ovan från mig, tänk att jag grejar kommentarer igen, utan tekniskt strul. Så gott som. Hälsa Daisy! // Linda C

    SvaraRadera
  3. Yay! Bra Linda! #plötsligthänderdet #teknikensunder

    SvaraRadera