lördag 16 mars 2013

Dagen hittills

Denna morgon började 07:00 med att Daisy skakade på mig, sa "vakna, mamma, vakna!" och ställde fram mina tofflor. Hon hade väldigt mycket energi och var svår att fånga på bild pga raketfart.
Hon tog själv på sig tofflor också. Det är fascinerande det där att barn alltid lyckas få på sig skon på fel fot - de har ju 50 procents chans att träffa rätt liksom.
Sedan ville Daisy ha manikyr så vi ordnade ett litet spa i badrummet. Det gick bra till en början men urartade när Daisy ville måla själv och slutade i raseri över ett nej.
Sedan åkte vi till Nacka Forum för att bunkra upp Daisys sommargarderob inför Teneriffa. Hon har växt ur allt sedan Turkiet i höstas. Väl där upptäckte jag att jag fortfarande hade ett stort Hello Kitty-plåster på båda händerna. Tänkte att det var ett fashion statement.

Vi tog självklart en dryckespaus på Joe & Juice. Daisy gav stället tummen upp (kanske för att jag mutade med att hon skulle få leka efteråt).

Mmm, gott! Men säg inte till någon att jag beställde en Sex Me Up till min dotter. Kan låta illa ju.

Efter lekhörnan tog krafterna slut. Det var bara att lyfta in henne från bilen, via vagnen och över i sängen. Där ligger hon än och sover – 2,5 timmar senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar