onsdag 13 mars 2013

Robin Stjernberg och Eric Saade


När jag var utrikeskorrespondent i London träffade jag Eric Saade och Robin Stjernberg när de båda sjöng i bandet What´s up. De var där 2008 för galapremiären av Disneyfilmen Camp Rock som de sjöng svenska ledmotivet till. Jag var en av kanske två journalister som intervjuade dem, vi var desto fler som intervjuade Jonas Brothers.
I alla fall så skrek sig tjejerna hesa över Eric Saade men jag tyckte hela tiden lite synd om killen på flanken som inte fick så mycket uppmärksamhet på röda mattan. Det var Robin Stjernberg. Därför var det verkligen extra roligt att se honom vinna Melodifestivalen i lördags. Dels för att de jag känner som jobbat med Mellon säger att han är en grymt trevlig och jordnära kille (till skillnad från en viss Saade kanske?), dels för att han ju ha en grymt bra röst vilket man inte får höra mycket av i videon som ni kan se här. En liten solskenshistoria och sådana gillar man ju. Och nu efter finalplatsen i Idol, Mellovinsten och en plats i ESC lär Robin knappast behöva vara den där killen på flanken som inte får någon uppmärksamhet längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar