tisdag 5 mars 2013

Joe & The Juice


Ni som följde min blogg på förra adressen känner till min förkärlek till Joe & The Juice. Jag pratade varmt  och med längtan i rösten om detta ställe med några vänner nyligen och beklagade mig över att det inte finns i Stockholm. De tittade på mig förvånat och sa att Joe & The Juice visst finns i Stockholm, mittemot NK. Jag googlade och upptäckte att juicebaren öppnade redan i somras (!) utan att nyheten nått mig. Säger något om att jag borde hänga i stan oftare, alternativt lyfta blicken lite.
Nu har jag i alla fall varit där och blev själaglad över att det är e-x-a-k-t som i Köpenhamn. Från de sköna drickstiggarskyltarna och stilen på killarna som jobbar där till de mumsiga avokado/mozzarella-mackorna och den utsökta juicen. Jag beställde i vanlig ordning en Sex me up och blinkade hårt för att önska att detta ställe kunde öppna i säg... Sjöstan?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar