måndag 21 april 2014

Studsmatteindex

En mäklare berättade när vi var på husjakt för ganska exakt ett år sedan att det finns något som de kallar studsmatteindex. Det är att de räknar hur många studsmattor det finns i trädgårdarna i ett område och det är en indikation på hur barntätt det är.
I vårt område slår studsmatteindex frivolter. Idag har vi varit hos några vänner i Bromma på lunch. Daisy hoppade studsmatta.
När vi kom hem lekte hon hemma hos flera grannar. Alla har studsmatta.
Vid läggningen kom den. FRÅGAN.

Daisy (efter att det varit tyst en lång stund): Mamma, kan jag få en studsmatta?
Jag: Vi får se.
Daisy: Okejrå.

Daisy efter en stund till: Mamma kan jag få en sån där som sprutar vatten som man hoppar i?
Jag: En vattenspridare?
Daisy: Ja.
Jag: Vi får se.
Daisy: Vad bra.

Efter ytterligare en stund.
Daisy: Kan jag få en hink, spade och grävskopa?
Jag: Vi får se.
Daisy: Bra!

Uteaktiviteterna börjar... nu!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar