torsdag 10 april 2014

Bipopulär

Igår var jag på Hasse Bronténs föreställning Bipopulär.
Springer den där tjejen på stand up hela tiden kanske ni tänker nu?
Nej då, det råkade bara bli två gånger på en vecka. Och den här gången blev jag bjuden.


Kvällen till ära fick jag heta Suzanne.


Jag och Pia var och åt innan på Cloud Nine. Vi delar samma trauma, sorgen efter våra mammor. Så vi grät en del. Servitrisen tittade lite konstigt på oss. Men väl på teatern försökte vi skärpa till oss med lite pepp.


Hasses förställning Bipopulär handlar om hans uppväxt med en bipolär pappa men också mycket om hur vi lever idag. Otroligt träffsäkert, roligt och emellanåt sorgligt. Jag skrattade mycket och högt. Ettor betyg. Och precis vad jag behövde.


Just nu när jag känner mig som svagast var en kväll med skratt och tårar med fina Pia lite som Prozac.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar