torsdag 3 april 2014

Humor?

Igår var jag på Thomas Petterssons show "Skakad inte störd" med min pappa. Han fick det i julklapp. Thomas Pettersson hade vissa poänger*, absolut, men jag kände mig inte helt hemma i publiken då medelåldern var 60 år. Jag kände mig heller inte helt hemma i skämten. Jag är allergisk mot män som refererar till sin flickvän/sambo/fru som kärring. Thomas Pettersson gjorde det konsekvent genom hela showen. Han sa kärring femtioelva gånger.
Män som kallar sin respektive för "kärringen därhemma" eller, ännu värre, för "regeringen" vänligen avgå.



*) En av poängerna han hade var att man själv påverkar synen på sitt liv och vardagen. Det handlar om vad man väljer att ha för inställning. Är glaset halvfullt eller halvtomt osv. Han använde sig av en metafor om ost, hålost. "Nu tycker jag att du väljer att fokusera på hålen men jag väljer att se osten". Hitta osten i livet. Och ost är ju gott.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar