onsdag 16 april 2014

Alla tider är ungefärliga pga kaos och ja tvillingarna är dunderförkylda

Jag ska inte gå in på detaljer men imorse sa Håkan att om några år kommer vi att skratta åt den här natten.
Jag ska inte gå in på några detaljer men det kan vara så att Siri runt 01:42 kaskadkräktes över hela dubbelsängen efter en hostattack.
Jag ska inte gå in på detaljer men det kan vara så att Håkan då försökte lyfta tillbaka Daisy till sin säng för att vi skulle kunna byta lakan.
Jag ska inte gå in på detaljer men det kan vara så att hon gallskrek och väckte Lily. Det kan också vara så att hon skrek "Välling!" ungefär 700 gånger.
Jag ska inte gå in på detaljer men mitt linne och Siris pyjamas åkte ganska raskt i tvätten. Det kan också vara så att jag duschade runt 01:59.
Jag ska inte gå in på detaljer kring decibel men det kan vara så att jag gav upp runt 02:18 och lät en gallskrikande Daisy lägga sig i en nybäddad dubbelsäng igen. Jag minns inte riktigt men det kan vara så att runt den här tiden förflyttade sig Håkan och Siri till nedervåningen efter att nässug och nässpray använts flitigt i badrummet.
Jag ska inte gå in på detaljer men vid den här tiden har det läckt så att säga från mjölkcentralen på golvet i sovrummet och jag måste byta om för att amma Lily som vaknat igen och även vill ha en ny blöja.
Det kan vara så att hon blev pigg då och var vaken en timme. Jag minns inte riktigt.
Det kan vara så att jag somnade igen runt 03:14.
Jag ska inte gå in på detaljer men det kan vara så att jag vaknade med ett ryck vid 04:48 av att Daisy skriker "Jag har kissat på mig!".
Jag ska inte gå in på detaljer men jag fick byta om igen. Och byta lakan. Det kan vara så att Lily vaknade då av allt tumult och att det tog ett tag och en del amning för att få henne att somna igen.
Jag minns inte riktigt men det kan vara så att Daisy vaknade 06:53 igen och sa "Får jag gå ner till pappa och Siri?". Det kan vara så att de då varit vakna sedan 05:38.
Men jag ska inte gå in på alla detaljer för jag minns inte riktigt.

*kokar nappar och låter tvättmaskinen gå på högvarv*

6 kommentarer:

  1. Herregud. Era hjältar alltså, som inte tappar humöret och skiljer er i affekt. Det känns som att det är nära för oss efter ett par sömnlösa nätter utan ens kräks och kiss. Och då har vi bara en bebis.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har väl någon tyst pakt om att vi måste hålla ihop och härda ut den här värsta tiden. Men vi tappar humöret. Absolut. Konstant. Det kan vara så att jag skrek "Håll käften!" till Håkan häromnatten. Jag minns inte riktigt.
      Men ja, fy satan vad kämpigt detta är med två bebisar.

      Radera
  2. Herregud!! Ha, ha, ha. Men det är nog så att ni kommer skratta åt detta redan nästa vecka;-)
    Förra veckan höll jag på att gå under. Alla tre turades om att vara vakna hela natten. Men denna veckan har varit mycket bättre och då har man nästan glömt bort de där hemska nätterna. Stor kram

    SvaraRadera
  3. Äsch, det där var ju en baggis. ;)

    Nä, fy, jobbigt. Kram

    SvaraRadera
  4. Det avgör det! Vi kommer inte att skaffa ett tredje barn :)
    Kämpa på!! Snart är det lugnare!
    KRAM på er alla 5!
    Maria kusin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min blogg = världens bästa preventivmedel. ;-)
      Glad påsk! Kram

      Radera