onsdag 23 april 2014

Otakt. Otaktiskt.

Energin har gått på sparlåga idag. Milt uttryckt.
Efter en natt där jag sammanlagt sov knappt fyra timmar uppstyckat i tre etapper hoppades jag att tvillingarna skulle sova länge under förmiddagen så att jag skulle kunna göra det där man aldrig gör - sova när bebisen/bebisarna sover.
Lily och Siri valde istället att sova i etapper. Aldrig samtidigt vilket innebär ingen vila för mig. Jag har druckit mängder av kaffe och långa stunder suttit och stirrat apatiskt framför mig.
Jag misstänker att tvillingarna gör detta ibland med flit så att de ska få egentid med mig. Annars får de ju oftast ligga på lekmattan eller babygymet alternativt sitta i babysitters tillsammans för jag kan inte gosa med båda samtidigt.
Lily tog definitivt tillfället i akt. Och vi kompenserade extrem sömnbrist med stora leenden.



2 kommentarer:

  1. Hoppas natten blir bra så du får sova massor! Och tur att de är så söta. Svårt att vara sur och tröttgrinig när man möts av de där bedårande ansiktena kan jag tänka mig. Styrkekram!

    SvaraRadera