torsdag 10 april 2014

De fem S:en

Familjerådgivaren som besökte mammagruppen förra veckan sa som sagt en rad smarta saker om relationer i allmänhet och relationen efter barn i synnerhet.
Jag fick med mig de fem S:en som jag funderat mycket på. Och där är det inte fem S som i Susanne, Smart, Snygg, Sexig och Singel.
Hahahaha.
Ursäkta skämtet.
Nej, de fem S:en kan man se som en grundstomme i ett förhållande. Prickar man in dessa fem i sin parrelation har man ett bra förhållande eller åtminstone förutsättningarna för det.

Sex
Skratt
Samvaro
Samtal
Samsyn

Jag gjorde swisch-tecknet för mig själv när jag insåg att jag och Håkan prickar in alla fem i varierande grad. Ingen fara på taket än osv.

2 kommentarer:

  1. Bra för er två och bra att ni fick dit en familjerådgivare, till mammagruppen, kanon ju. Vad sa hen mer? Jag får försöka lära till nästa relation... (Om det nu blir någon. Någonsin).

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat! Jag bloggade för ngn dag sedan om hur sjukt stolt jag är över mitt och mannens 21-åriga förhållande (och ja, vi blev ihop som femåringar...)

    SvaraRadera