onsdag 16 april 2014

Miss Voon

På kvällen i går före nattens kaos var jag på middag med Mia och Helena, mina kära vänner som jag känt nu i runt tretton åt. Helena och jag lärde känna varandra när vi båda bodde i Boston och Mia är gammal gymnasiekompis med Helena.
Ingen av oss hade varit på asiatiska restaurangen Miss Voon innan men var väldigt sugna på att testa. Jag kan välja att svära här eller rabbla någon slags hyllningssång men säger så här: Det var väldigt, väldigt gott. Och väldigt, väldigt dyrt. (hej föräldrapenning! Men eftersom jag inte alltför ofta kommer ut tänker jag att man måste få unna sig)
Bilderna gör inte smakerna rättvisa men vi åt dumplings, hummertacos, buns med fläsksida, pad thai på skaldjur, ceviche på pilgrimsmussla mm. Vi åt säkert tio olika rätter. Jag kommer drömma om de här rätterna (när jag väl får sova nästa gång, runt 2016).
Bläckfisk tempura, pilgrimsmussla ceviche, pad thai med skaldjur.
Yakiniku, buns med fläsksida.
Hummertacos, vietnamesiska rolls med räkor, kycklingdumplings.
Efterrätt: Rockyroad-glass med chokladpudding, nötter och körsbärsmums.
Fina donnor.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar