måndag 14 april 2014

Jakten på den försvunna kaninen

Kommer ni ihåg den där filmen "Rädda Noppe - död eller levande"? Den handlar om en pojke som blir av med sitt gosedjur Noppe och jakten på denne.
Igår utspelade sig en liknande scen ur den filmen i vårt hem.
Daisy hade en playdate med en kompis och de vände upp och ner på det mesta i det här hemmet. På kvällen, när Daisy skulle gå och lägga sig, var kaninen borta.
Ni som följt oss länge här på bloggen vet hur viktig den här kaninen är för henne.
Jag och Håkan ägnade större delen av kvällen åt att leta förgäves.
Daisy somnade till slut ändå men med viss misströstan i rösten mumlade hon "Var är min kanin?".
Det var också det första hon frågade när hon slog upp sina blå imorse.
Kaninen måste ju finnas någonstans i huset. Antar jag. Hoppas jag. Men jag ser också framför mig att vi kommer hitta den på något otänkbart ställe först när vi flyttar härifrån. När Daisy är tonåring typ.
Jag blir själv gråtfärdig bara jag tänker på det.
Om Saida levde nu skulle jag ringa henne och fråga var vi ska leta.



3 kommentarer:

  1. Joppe hette han.

    Hoppas verkligen att kaninen kommer tillbaka. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, just det. Joppe hette han. Tack Carro! Och jag hittade den precis. I en garderob när jag letade efter vårskor. Undrar just vem som lagt den där...

      Radera
    2. En sån lycka! Tur att den kom tillbaka.

      Radera