måndag 14 april 2014

Jakten på napparna

Det hade varit en smått traumatisk vila för Daisy på föris fick jag veta idag när jag hämtade henne.
Hon hade ingen kanin.
Gah!
Och...
Inga nappar!
Gah!
Jag började lite ifrågasätta detta och förklarade att Daisy minsann har flera namnnappar i sin låda och så vidare. Då kom en annan fröken och sa att de letar överallt men inte hittat några nappar.
Däremot skickade de ju med alla Daisys nappar med hem i en påse för några veckor sedan när magsjukan härjade på förskolan.
- Jaha, vad konstigt. Den påsen har inte jag sett. Den ligger säkert i någon av Håkans fickor.
Skämtade jag lite förläget.

Kom hem.
Berättade vad som hänt.
Håkan: - Ja, jag har ingen aning om var napparna är.
Jag: - Har du inte sett någon påse med nappar heller?
Håkan: - Jo, men den har inte jag någon aning om var den här, säger han.
Jag: - Inte jag heller.
Håkan: - Eller vänta. Den ligger nog i handskfacket i bilen.

Ridå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar