tisdag 7 januari 2014

Tre är två för mycket i dessa situationer och två är ändå dubbelt så jobbigt som en

Ikväll har Håkan varit och spelat tennis och jag skulle testa det här med att lägga Daisy medan jag var själv hemma med alla tre barnen. Det gick "inte så bra".
Daisy somnade kl 22 - när Håkan kom hem. Tvillingarna var gnälliga hela kvällen. De kände väl av mina sköra nerver.
Hade en ambition att imorgon kväll gå på ett gympass med en kompis. Tror jag får lägga ner den planen.
Eller också gör jag det bara - för jämlikhetens skull i hemmet.

...
Mitt skräckscenario nu: En av oss kommer aldrig kunna gå ut på något kul en kväll utan att vi skaffar barnvakt som substitut för den förälderns frånvaro.

3 kommentarer:

  1. Lugn gumman. De lär ju växa och bli större.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, förvisso. Får tänka att det blir krångligt första året (åren?) men lättare sen. Kram

      Radera
    2. Kanske inte behöver ta så lång tid alls. Snart får ni rutin på det allihop och det blir lättare.

      Radera