tisdag 21 januari 2014

Premiär

Hallå hörrni, både nya och gamla bloggläsare, välkomna till a daisy day! Jag hoppas ni kommer att gilla oss, dvs mig Susanne, mina barn och alla andra som figurerar här i bloggen. Vill ni lära känna oss bättre finns hela arkivet här. Nu är det dags för bloggen att ta steget över till Finest. Eftersom jag är journalist tänkte jag att det bästa sättet att presentera mig är att intervjua mig själv.


Hej Susanne, välkommen till Finest. Hur kommer det sig att du hamnade här?


- Hej Susanne, trevligt att råkas. Alex Erwik ringde och vi träffades. Jag trodde först inte att Finest var rätt forum för en mammablogg men jag hade fel. 


Hur länge har du bloggat?


- Jag startade min blogg för drygt tre år sedan när jag var mammaledig med Daisy och kände mig som en mjölkkossa som bara satt hemma och kollade på Project Runway och The Hills. Jag behövde använda min hjärna igen. Dessutom hade jag noll koll på barn och googlade allt hela tiden då jag snubblade in på en och annan mammablogg för tips och kände att det där kan jag också göra.


Vad kommer du att bjuda på?


- Vardagsrealism. Mycket bebisbilder. Roliga anekdoter och tillbakablickar från min karriär, balnd annat diverse kändismöten från min tid som utrikeskorrespondent i London.


Berätta lite om dig själv!


- När jag var 30 år var jag singel och var övertygad om att jag aldrig ville ha barn. Jag var en karriärist som jobbade på Aftonbladet, jag ville ut och resa, träffa spännande människor och knarka upplevelser. Nu är jag en 37 år gammal gift trebarnsmorsa som bor i en villa i Sollentuna. När jag träffade den rätte och alla bitar föll på plats ändrades fokus. Sedan var det ju inte direkt planerat att andra graviditeten skulle visa sig vara enäggstvillingar. Så nu är jag föräldraledig med tvillingar och försöker ratta vardagen så gott det går. 


Vad ser du mest fram emot 2014?


- Eftersom 2013 kanske det tuffaste året någonsin i mitt liv hoppas jag att 2014 blir lugnare på det personliga planet. Jag ska försöka njuta av att vara föräldraledig även om jag längtar tillbaka till jobbet emellanåt. Jag hoppas också att vi kommer iväg en månad hela familjen till Los Angeles eller Miami och att min inredningsnerv nästan blir utmattad av att fixa till alla detaljer i huset.


Okej, då kör vi då!


- Ja, det gör vi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar