onsdag 1 januari 2014

Mitt 2013

Nu var det dags igen, precis som förra året, året innan dess och 2010. Shit, vad länge jag har bloggat.

Gjorde du något år 2013 som du aldrig gjort förut?
- Ja, flyttade till hus. Födde tvillingar. Svimmade och blev sjukskriven för första gången i mitt liv. Begravde min mamma.

Höll du några av dina nyårslöften?
- Jag hade inga löften bara en önskan. Önskan var att det skulle hända mer under 2013 än 2012. Det ångrar jag nu.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
- Ja, Frida, Therese och flera i bekantskapskretsen.

Vilka länder besökte du?
- Spanien (Teneriffa), Danmark (Köpenhamn två gånger) och USA (Los Angeles för första men definitivt inte sista gången). Tyvärr ingen resa till London.

Är det något du saknat år 2013 som du vill ha 2014?
Vilka datum från år 2013 kommer du alltid att minnas?
- Den 5 juni. Dagen då Daisy blev påkörd av en cyklist och bröt benet. Den 18 oktober, dagen då tvillingarna föddes. Den 29 november då mamma dog och den 20 december då hon begravdes.

Vad var din största framgång år 2013?
- Att jag trots alla motgångar och prövningar fortfarande står på benen. Jag klarade av jobbet som tf presschef på TV3. Och jag födde tvillingar. Just då kände jag mig som superwoman. Och så kom motgångarna igen...

Största misstaget?
- Att jag inte hann in till sjukhuset innan mamma dog och att jag inte hann berätta hur mycket hon betydde för mig. 

Har du varit sjuk eller skadat dig?
- Ja, sjukskriven för första gången i mitt liv. Preklampsi och havandeskapsförgiftning. Svimmade också för första gången i mitt liv. På tunnelbanan av alla ställen.

Bästa köpet?
- Huset!! Tvillingvagnen från Bugaboo som jag importerade från Holland. Vår nya bil, läbbigt stor för att få plats med tre barnstolar men också fantastiskt skön att köra och ett helvete att parkera.

Vad spenderade du mest pengar på?
- Huset!!

Gjorde någonting dig riktigt glad?
- Jag grät glädjetårar när Daisy blev av med bensträcket i juli och när hon tog sina första stapplande steg igen. Jag grät också glädjetårar när tvillingarna föddes. Överhuvudtaget har jag aldrig gråtit så mycket som 2013, av glädje och av sorg. 

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2013?
- Aviciis Wake me up , och Var är du min vän med Lisa Nilsson. Och Emilvisan som Daisy sjunger hela tiden.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
- Ledsnare.

Vad önskar du att du gjort mindre?
- Haft ångest över alla beslut.

Hur tillbringade du julen?
- I vårt hus med svärföräldrarna och svåger med flickvän. 

Blev du kär i år?
- Ja, i tvillingarna.

Favoritprogram på TV?
- Bron, House of Cards, Sons of Anarchy, Downton Abbey, Svenska Hollywoodfruar, På Spåret. Homeland och Så mycket bättre var besvikelser. 

Bästa boken du läste i år?
- Jag gillade En man som heter Ove av Fredrik Backman även om jag känner mig pinsamt svennebanan när jag erkänner det. I övrigt hann jag i vanlig ordning inte ens läsa en tredjedel av allt jag ville läsa. Men jag fann också att Alltings början med Karolina Ramqvist och Konsten att vara kvinna av Caitlin Moran var två böcker jag funderade mycket på efter att jag läst dem. 

Största musikaliska upptäckten?
- Håkan Hellströms texter växte i och med den magiska filmen Känn ingen sorg.

Något du önskade dig och fick?
- En någorlunda intakt och smärt kropp igen efter tvillinggraviditeten. Nu måste jag bara börja träna igen också så att inte allt hänger.

Vad gjorde du på din födelsedag 2013?
- Jag fick frukost på sängen och hummer till middag. I övrigt låg jag mer eller mindre orörlig och höggravid i soffan.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
- Ja, om jag sluppit allt hemskt.

Vad fick dig att må bra?
- Daisy, Håkan, tvillingarna och mina fantastiska vänner. 

Vilken kändis var du mest sugen på?
- Alltid Ryan fucking Gosling. 

De bästa nya människorna du träffat?
- Britt Ekland är ju fab! 

Mest stolt över?
- Att jag är trebarnsmamma och hittills faktiskt klarar det.

Högsta önskan just nu?
- Samma som förra året: Att få åka till Mexiko. 


2 kommentarer: