torsdag 9 januari 2014

En Hawaii tack!

Daisy är usel på att äta. Varje måltid då man får i henne några tuggor är en seger. Idag ville hon ha pizza och jag tänkte att då gör vi väl en hemmagjord. Tillsammans. Det tyckte hon var mycket spännande. Jag gjorde en egen tomatsås och ett tortillabröd fick bli pizzabotten. Daisy skar skinka, la på ananas, ost och tjoff in i ugnen.
Jag tänkte att segern är hemma.
Pizzan såg god ut vilket även Daisy sa och jublade.
Mmm, jag kunde känna doften av segern.
Med nöjd min serverade jag pizzan på tallriken...
Och Daisy åt bara ananasen.





2 kommentarer:

  1. Det finns få barn som svälter i Sverige. De får allt som oftast i sig vad de behöver. Mat är makt för dem för det är det enda de själva kan påverka- hur mycket de tänker äta. Gör ingen stor deal om det. Servera inget annat heller. Tjata inte. Ställ fram, bjud men truga inte. Ge inget emellan måltiderna heller så kanske hon känner riktig hunger. Jag vet att det är svårt men håll ut. Det blir bättre!
    Så här kör jag och det har funkat, men var och en får ju bestämma själv. Kram

    SvaraRadera
  2. Tack för tips! Uppskattas. Kram

    SvaraRadera