måndag 27 januari 2014

Det är ju måndag

Denna måndag har bjudit på en gråtfylld lämning på förskolan, psykologbesök för mig, BVC-besök med tvillingarna där de fick  två vaccinsprutor vardera och grät såklart, en massa tråkiga fixarsamtal på eftermiddagen, hämtning i iskall snålblåst då jag bar in tvillingarna i varsin bilbarnstol för att hämta Daisy på förskolan (samma procedur varje dag), kom hem och slocknade i fåtöljen med Lily vid bröstet och Daisy på ena knät, vaknade av Siris skrik, ringde Håkan i panik och frågade när han kom hem eftersom alla barnen grät samtidigt av sprutor och hunger, fixade mat till Daisy, sorterade tre maskiner tvätt och fixade disken i köket. Och så har jag betalat räkningar och tagit tag i viktiga papper.

Längtar nu till tisdag.



Ibland blir man ju bara så trött.

2 kommentarer:

  1. Åhhhh vaccination. Det finns inget värre. Jag vara bara med första gången, men jag grät så mycket att både jag och mödravården fann det lämpligare om någon mer stabil (barnen far) tog hand om det framöver. Och så fick det bli.

    SvaraRadera
  2. Vi började med Lily som grät bautatårar. Håkan fick ta Siri för jag pallade inte att titta på när hon fick sprutorna också. Nackdelen med två bebisar... Man är bara halvvägs när en genomlidit det onda.

    SvaraRadera