lördag 12 november 2011

Tröttmössa

Om Håkan tror att jag ska gå upp med Daisy imorgon också bara för att det är fars dag tror han fel.
När jag jobbar helg börjar jag senare och behöver inte gå upp klockan sex som på vardagar.
Så jag var ju inte helt nöjd när Daisy bestämde sig för att vakna just den tiden imorse.
Tog då till ett trick som inte direkt kvalar in under rubriken god barnuppfostran. Jag satte på Bolibompa, placerade Daisy i hennes lilla fåtölj och la mig på soffan och slumrade i en timme.
Efter en stund klättrade Daisy upp och la sig på mitt ansikte.
Lite morgontrött hon med.
Ändå, gäspningarna nu får käken att hoppa ur led.
Arbetsdagen, here I come!




2 kommentarer:

  1. Hade glömt fars dag! Fan vad skönt, då får jag sova i morgon oxå. Tack älskling!
    Din man

    SvaraRadera
  2. Glöm det! Vill du inte ha en pigg fru?

    SvaraRadera